Brug for hjælp? Vi er tilgængelige på|salg@igoprofil.dk

Marketingstrends og reklamegaver i 2021

At holde sig opdateret med marketingtrends har afgørende betydning for den fremtidige succes af dine kampagner. Derfor har vi gjort opgaven lidt lettere for dig ved at sammensætte en liste over 7 marketingtendenser, som du skal holde øje med i 2021.

Husk på disse til din næste kreative brainstorming for at sikre, at din marketingstrategi for 2021 er helt tilpasset dine kunders og medarbejderes forventninger.

1. Forstå og forklar dit formål

At vide, hvorfor din virksomhed eksisterer, og for hvem den eksisterer, er to til stadighed vigtige emner. For at bruge et par smarte ord, skal du forstå din virksomheds raison d’être eller kort sagt, din virksomheds mission og vision.

Når dette er helt tydeligt, er du i stand til nemmere at formulere det, hvilket hjælper dig med at kommunikere og opbygge stærkere relationer med dine kunder. Se på det sådan: Hvis du ved, hvilke kunder du skaber værdi for, så ved du også, hvilke forhold du skal fokusere på at opbygge.

Opbygning af relationer er en anden udfordring, som personaliserede reklamegaver med hjemmelevering kan hjælpe dig med at gøre. Kontakt os, hvis du har brug for sparring!

2. Forbered en agil markedsføringsstrategi

Agilitet er ganske vist et buzzword, der ofte efterlader folk forvirrede, men begrebet vindere mere og mere indpas. Og vi mener bestemt, at du også skal være opmærksom på dets kerneessens.

Kort sagt betyder det at være agil, at være i stand til at være fleksibel: Lyt til dit miljø (kunder, medarbejdere m.m.), og sammensæt løsninger, der passer til deres stadigt skiftende behov. Det betyder, at du skal sørge for, at din marketingstrategi for 2021 ikke er en ufravigelig plan.

Ting ændrer sig, og du skal være parat til at gøre det samme.

3. Fokuser på den menneskelige oplevelse

Den barske sandhed er, at din virksomhed kan være svær at forholde sig til. Ved at ændre på dette, skaber du stærkere relationer til dine kunder. Forhold, hvor du forstår dine værdier, og hvad du hjælper dine kunder med at opnå. De vil i bytte begynde at sætte større pris på dig og din virksomhed.

Kort sagt skal du fokusere på de menneskelige oplevelser ved at adskille din virksomhed fra dens mål om at generere et overskud, og gøre det hele mere menneskeligt og relaterbart.

Et godt eksempel er dette: Vi forstod på kundesamtaler, at bæredygtighed var noget, som langt størstedelen af vores kunder var dybt interesserede i. Derfor lagde vi en plan for, hvordan vi kunne imødekomme dette behov.

Resultatet var, at vi udviklede en forståelse af, at kernen i vores forretning ligger i at bringe oplevelsen og glæden ved at give, til vores kunder, men denne gang handlede det også om at give tilbage til miljøet. Det blev desuden starten på vores IGO Green-initiativ, hvor vi giver en del af vores omsætning til plantning af træer i samarbejde med www.onetreeplanted.org. Alene i september 2020 donerede vi 6.800 træer.

Derudover udviklede vi en ordbog over bæredygtige materialer, der skulle uddanne både ansatte og kunder om bæredygtigheden af de materialer, der findes i de produkter, de vælger.

På den måde fokuserede vi på at spejle de værdier, som vores kunder har, hvilket gjorde vores virksomhed mere relaterbar.

4. Opbyg tillid med dine kunder

I nyere tid og især i 2021 skal du udvikle tillid med dine kunder. Professionelt betyder det, at du skal vise dine kunder og medarbejdere, at du har værdier, som du gentagne gange kan levere på.

For at låne vores eksempel ovenfra: Dine kunder og medarbejdere bekymrer sig sandsynligvis om bæredygtighed, og du har måske fortalt dem, at du også gør det.

Så når du har mulighed for igen at igangsætte produktkampagner, kan de så stole på, at du vil bruge produkter, der er tilpassede deres værdier? Eller vil du bruge materialer, der ikke er, hvad de havde i tankerne, da de skildrede dig som et bæredygtigt brand?

Hvis du ønsker at udvikle tillid og dermed et stærkere forhold til dine kunder og medarbejdere, er det rigtige svar indlysende. Intet af dette er for at udskamme virksomheder, der er nødt til at starte i det små og som anvender reklameartikler af traditionelle materialer til at løfte deres brand.

Meningen er at vise dig, hvordan du kan gøre en forskel baseret på, hvad tendensen er.

5. Deltag i dine kunders liv

I marketing er det gamle spørgsmål om “hvor hænger dine kunder ud?” lige så relevant i dag som nogensinde før. Svaret på spørgsmålet fortæller dig meget om dine kunders interesser og hvordan/hvor du kan komme i kontakt med dem.

Dette er vigtigt, for hvis du ved, hvad de holder af, og hvor de kan nås, så kan du målrette din markedsføring endnu mere effektivt med kreativt udviklede reklameartikler.

Hvis din besked ikke bliver hørt af din målgruppe, er indsatsen spildt. Hvis du har brug for hjælp til at udvikle en produktkampagne til din virksomhed, tilbyder vi dig gerne en gratis konsultation!

6. Kombiner det bedste fra flere verdener

Dette er kernen i det, vi tilbyder hos IGO Profil. Vi ved, at oplevelser huskes bedre, når du tilføjer en nøje udvalgt reklamegave for at hjælpe med at sprede budskabet om din nye produktlancering eller kampagne for intern branding osv.

Idéen er denne: Hvis du kan skabe innovative oplevelser ved at tilbyde produkter og services, der spænder over flere industrier, for eksempel ved at kombinere softwareprodukter med fysiske produkter, åbner en ny verden af muligheder for din virksomhed.

Start i det små, og kontakt os, hvis du har brug for hjælp til at se, hvordan dit brand kan løftes med mere kreative og innovative måder at engagere dine kunder med reklamegaver.

7. Tiltræk talenter for at udvikle din virksomhed

Succesrige virksomheder er dem, der kan tiltrække, udvikle og beholde talent. Dette er en tredelt udfordring, der bliver stadig vigtigere, når vi bevæger os ind i en digital fremtid, hvor mange job kan udføres online.

Heldigvis kan reklame- og firmagaver hjælpe dig med at løse denne tredelte udfordring. For det første er vi ikke fremmede for at levere cool merchandise, som virksomheder kan bruge på karrieremesser. Dette hjælper med at starte samtaler mellem talenter og din virksomhed.

For det andet, for at udvikle talenter skal du sikre dig, at de tilbydes det rette miljø til at vokse. Ikke alene, men som en del af et team. Vi har tidligere skrevet om tips til effektiv teambuilding og givet forslag til produkter, der kan bruges til begivenheder for at fremme vækst.

Endelig, for at fastholde talent, skal du sikre dig, at de talentfulde medarbejdere føler sig værdsatte. Tag dette år som et eksempel. Der er sandsynligvis meget dygtige medarbejdere, der hjalp din virksomhed med at overleve den oprindelige (og igangværende) pandemi. Og du er sandsynligvis taknemmelig for deres hårde arbejde og føler dig heldig for, at de var der for at hjælpe. Det skal du vise dem. Den bedste måde at gøre det på, er gennem en nøje udvalgt firmagave.

Konklusion

Forhåbentlig har dette indlæg givet dig et hurtigt overblik over de 7 mest relevante marketingtendenser i 2021. For ikke at nævne alt igen her, slutter vi med at sige en ting, der gælder for hvert tip, vi har givet dig og som også er relevant for valget af reklamegaver: Sørg for, at dine marketingvalg er tilpasset dine medarbejderes og kunders professionelle forventninger og personlige værdier.

Hvis du gør dette, vil alt være i orden.

By | 2021-03-17T10:16:10+01:00 22 december 2020|