Solen skinner og dagene bliver længere. Uldfrakkerne er byttet ud med windbreakers og andre lette forårsjakker. Det er tid til at tage solbrillerne på og snøre dine bedste sneakers, for sommeren er på vej, og den er spækket med markedsføringsmuligheder, din virksomhed kan udnytte. Læs med i dette indlæg, hvor vi sætter fokus på nogle af de konkrete ting, som du kan gøre for at sætte skub i jeres markedsføring, når sommeren for alvor melder sin ankomst.
Skab din sommerkampagne
Det gode ved sommerkampagner, er at sæsonen er forbundet med mange positive oplevelser, der gør det nemt at udvikle indhold til dine sociale medie-sider og nyhedsbreve, som får folk i sommerhumør. Alt efter hvilke produkter og services, du tilbyder, bør du finde en vinkel på, hvorfor lige netop dette passer godt til sommeren. Så snart du har din vinkel på plads, skal du udvikle indhold / kampagner, som du kan informere kunder om i nyhedsbreve, på sociale medier, på din webshop og selvfølgelig fysisk i din butik.
Sommerøjeblikke, der bliver husket
Overvej hvordan du kan udvikle sommerkampagner, der gør sig relevante over hele sommeren og ikke blot en enkelt uge eller weekend. Du kan f.eks. lave en månedskampagne, som hver uge introducerer et nyt undertema, der så til sidst kulminerer i ét stort tilbud eller en giveaway, som markerer slutningen af sommeren og din kampagne. Mulighederne er mange, og vi skal nok hjælpe dig med at gøre denne sommer til den hidtil bedste sæson for din virksomhed.
Få produkter med dit logo til sommeren
Vi anbefaler stærkt, at du køber produkter, der egner sig til sommeren, som du kan bruge til at opbygge loyalitet. Dette kan være solbriller, produkter til stranden, køletasker, udendørsspil, BBQ-sæt, osv. Vi har tusindvis af produkter hos IGO Profil, og kan helt sikkert hjælpe dig med at finde noget, der passer perfekt til din virksomheds identitet.
Brug vandflasker med tryk til markedsføring
Det er altid vigtigt at holde sig hydreret, men vi danskere kan godt være dårlige til at huske dette, når sommeren melder sin ankomst. Vi er vant til køligere omgivelser, så vi skal som regel bruge noget tid på at omstille os til varmen. I den anledning kan du stå klar med nogle flotte isolerede vandflasker, som kan holde vand og anden væske køligt hele dagen, som du kan give til både medarbejdere og kunder. Så er du med til at reducere mængden af plastflasker i omløb og samtidig sørge for, at folk får rigeligt med væske.
Brug produkter fra ‘IMPACT-serien’
Hos IGO Profil har vi en produktserie, der hedder IMPACT, som skiller sig ud på flere måder. For hvert produkt, der bliver solgt fra denne kollektion, bliver 2% af omsætningen doneret til www.water.org – en nonprofit, der har til formål at gøre vand tilgængeligt og sikkert for udsatte områder verden over. Derudover er alle produkterne funktionelle, lavet i bæredygtige materialer og moderne af udseende, som enhver modtager vil blive glad for. Da vi alligevel har nævnt vand i de to forrige afsnit, kan vi samtidig anbefale, at du læser dette indlæg, om alle fordelen ved at drikke rigeligt med vand.
Sammensæt et sommergavesæt
En smart måde at benytte reklamegaver på i din markedsføring til sommer, er ved at sammensætte små kits/kurve med flotte produkter, der egner sig til sæsonen, som kan give kunder og medarbejdere en helt fantastisk sommer – og dette vil de huske dig for. Tænk f.eks. på hvor mange dejlige minder, du kan være med til at skabe, ved at forære et BBQ-sæt væk til dine kunder, som de kan bruge med venner og familie på de lune sommeraftener.
Udtænk kreative initiativer for dine medarbejdere
På trods af vi specialiserer os i reklameartikler og firmagaver, vil vi gerne slå et slag for de andre muligheder for at udvikle sommerkampagner, som ikke involverer vores produkter. Til lige netop denne sommer, hvor hovedtemaet formentlig er genåbning, kan du opbygge loyalitet hos dine medarbejdere, ved at forære dem gavekort til nogle af butikkerne i dit lokalområde. Det er en win-win situation, hvor du både gør dine medarbejdere glade, samtidig med du udviser støtte til virksomhederne omkring dig – begge dele vil have positiv indflydelse på din virksomheds omdømme.
Vi håber, at dette indlæg har givet dig nogle gode idéer til, hvordan du kan komme i gang med at udvikle kreative kampagner til sommeren. Sørg for du ikke venter for længe, da man hurtigt kan løbe tør for tid, imens man planlægger. Vigtigst af alt skal du huske at nyde sommeren, så det gode humør smitter af på dine medarbejdere og kunder. God sommer!