Energibesparelse er i øjeblikket på alles læber. Faktorerne til energikrisen tvinger os til at gentænke og handle. EU reagerer også og har allerede startet energibesparende kampagner. Mange virksomheder såvel som private følger med og ønsker eller skal deltage. Hvordan kan du følge trenden med reklameartikler? Læs mere her.
Det bliver koldere – men vi skal bruge mindre varme
Grundlaget for de nuværende tiltag er at reducere den anvendte varmeenergi. Eksempelvis blev det besluttet for offentlige bygninger i Danmark, at temperaturerne skal falde til 19 grader. Undtagelser gælder for hospitaler, plejehjem og vuggestuer. Nogle virksomheder ønsker at følge denne tendens.
Det bliver koldere – mindre opvarmning
Men hvem vil løbe risikoen for, at medarbejderne fryser og måske bliver syge? Derfor er tæpper og hættetrøjer eller fleeceprodukter særligt populære som medarbejdergaver og er særligt populære med et logo eller et sejt motivationsslogan. Termokrus og flasker med tryk er også meget velegnede til at sikre, at alle er varme indefra. Varmepuder med tryk fås naturligvis også til kortvarig opvarmning. Også i deres eget hjem besluttede folk at bruge mindre varme, hvis ikke kun på grund af prisen, mange også med et skarpt øje på miljøet.
Energibesparelse: Belysningen er begrænset
Mange byer og kommuner har besluttet at begrænse belysningen i nogle områder, mest offentlige bygninger, men også nogle gadelys. Men det ændrer ikke ved, at man stadig skal hjem om aftenen, eller at hunden stadig skal gå tur. Derfor bliver praktiske lommelygter mere og mere populære. I bedste fald selvfølgelig dem, der ikke drives med konventionelle batterier, men som dynamolygter eller solcellelamper, som for eksempel til din egen cykel med dette cykellygtesæt med logo.
Bæredygtighed i alle aspekter
Selvom vi ikke vil pege fingre, bør vi alle være opmærksomme på, at respekt for vores miljø bliver stadig vigtigere. Det handler selvfølgelig om at spare energi, som med de nævnte produkter, men også om at undgå spild og mange andre miljøaspekter. Vi vil derfor gerne påpege, at vi har en bæredygtig mulighed for næsten hver kampagne. Dette kan præsentere sig på meget forskellige måder. Som udgangspunkt råder vi dig til at vælge reklameprodukter, som vil blive brugt i lang tid. Så kan du holde dig til visse materialer, såsom nedbrydeligt, genanvendeligt eller i forvejen genbrugsmateriale. Derudover er der også serier, der bevidst undgår at spilde vand i produktionen, såsom Aware Impact Collection. Så der er nok muligheder for at træffe en bevidst beslutning for miljøet.
Sidst, men ikke mindst, vil vi også gerne nævne, at udover at ændre vores sortiment til flere og mere bæredygtige varer, forsøger vi også at give vores del tilbage til miljøet. Vi planter mindst et træ per modtaget ordre! Gennemse vores udvalg og lad dig inspirere. Er du usikker, hjælper vi dig gerne personligt og rådgiver dig.