Ethvert kontor har brug for kontorartikler såsom kuglepenne, post-its og notesblokke. Men vidste du, at du kan få meget mere gavn af disse kontorartikler, end du måske først tror? I hvert fald hvis du griber det an på den rigtige måde. For at hjælpe dig i gang giver vi smarte tips til at administrere og genopfylde dine kontorartikler i denne artikel.
Brug et smart lagerstyringssystem
Sørg for at holde styr på det aktuelle lager af de nødvendige varer på kontoret på en smart måde. Dette kan være en simpel notesbog eller en Excel-fil, hvori du holder styr på dette, men der findes også speciel software på markedet til lagerstyring. Sørg for, at kun én person er ansvarlig for ledelsen eller sørg for, at alle bruger systemet, ellers vil det ikke være overskueligt.
Vælg trykte kontorartikler
Det er rart at have alle kontorartikler på lager, men hvad nu hvis disse varer har dit logo på? På denne måde ser alt ikke kun flot ud i den samme virksomhedsidentitet, men artiklerne bidrager også til din interne brandbevidsthed. De skiller sig ud, når de bruges og giver virksomheden et professionelt image.
Brug trykte kontorartikler som reklamegaver
Brug ikke kun de trykte kontorartikler til din egen virksomhed, men del dem også ud til dine kunder eller relationer. En praktisk gave, som de vil finde nyttig. På denne måde følger dit logo med dem, og de er mere opmærksomme på din virksomhed. En smart måde at sikre mere synlighed af dit brand.
Overvej bæredygtige kontorartikler
Flere og flere virksomheder arbejder på at blive mere bæredygtige. Det omfatter flere områder: alt fra at gøre kontorbygningen mere bæredygtig til at reducere plastik. Men du har også mulighed for at vælge bæredygtige eller miljøvenlige kontorartikler. Overvej kontorartikler lavet af genbrugte eller grønne materialer som bambus, rPET, kork eller filt. Læs mere om dette i artiklen om bæredygtige materialer.
Skab et overblik over kontorartikler ved slutningen af året
Slutningen af året er et godt tidspunkt at foretage opgørelse over dit kontorudstyr og finde ud af, hvordan du kan få en flyvende start på det kommende år. Har du penge tilovers fra dit årlige budget? Hvis ja, så se om du kan supplere kontorartiklerne med praktiske og specielle produkter.
Bed medarbejderne om input
Udarbejd et spørgeskema til medarbejderne og bed dem om input til kontorartiklerne. Hvad har de nok af, og hvad behøver de mere? Ud fra dette kan du bestemme, hvilke kontorartikler du skal bestille.
Nok inspiration og smarte tips til at komme i gang med genopfyldning og opdatering af kontorartikler. Nysgerrig efter de mest populære ting til kontoret? Besøg vores hjemmeside for inspiration. Og læs også artiklen med kontor life hacks for at gøre kontorlivet endnu nemmere.