Brug for hjælp? Vi er tilgængelige på|salg@igoprofil.dk

Goodiebags som et optimalt reklameværktøj

Hvem elsker ikke at få en lækker goodiebag? Goodiebags er mere end blot et ‘must have’. At uddele en goodiebag kan være en del af en succesfuld marketingstrategi for at lave ekstra promovering for dit brand, navn eller virksomhed. For at hjælpe dig på vej fortæller vi i denne artikel alt om goodiebags, og hvordan du kan bruge dem optimalt.

Hvad er en goodie bag?

En goodie bag er en taske fyldt med forskellige reklameartikler. Tænk på testprodukter, giveaways med logo på og/eller flyers og vouchers.

Du kan for eksempel give en sådan fyldt goodie bag gratis væk ved bestemte arrangementer eller som præmie ved køb af bestemte produkter eller billetter. Din egen kreativitet er grænsen for, hvordan og hvor du kan lægge en goodie bag. Tænk også altid på det øjeblik, hvor du giver det væk. I hvilken fase af købet er modtageren? Hvilket mål vil du opnå og hvordan understøtter goodiebagen dette? Flere ting at overveje, når du udfylder og giver denne giveaway.

Goodie bags eller goody bags?

Nogle mennesker tvivler på, om den korrekte stavning af ordet er goodie bag eller goody bag. Den korrekte stavemåde er ‘goodie bag’. Det er nemlig en kombination af ordene ‘goodie’ og bags eller en taske med godter.

Goodie bags til arrangementer

Du kan bruge en goodie bag på forskellige måder til at forbedre promoveringen under arrangementer. Uddel dem for eksempel til de besøgende på en messe. Dette øger ikke kun brandkendskabet til dit arrangement, men du kan også tilbyde sponsorer muligheden for at promovere dem selv ved at tilføje en vare til din goodie bag. Det gør det endnu mere attraktivt at være sponsor.

Vil du have flere besøgende til at besøge din stand under en messe? Så kan du dele en goodie bag ud der eller lodtrækning ved tilmelding, hvis det er lidt dyrere. Eller tænk på en goodie bag til de børn eller kommende elever, der besøger din skoles åbent dag. Eller til damerne til stede ved en Ladies Night! Der er en fin goodie bag til enhver målgruppe.

Tak for (nye) kunder

Har du en ny kunde, der køber et produkt hos dig? Giv en lille goodie bag som tak og du efterlader straks et godt indtryk. Eller tænk på en særlig kampagne, hvor du får en goodie bag i gave, når du køber bestemte produkter. Der er en god chance for, at du får flere besøgende på din webshop eller i din butik som følge heraf. Når du får trykt din butiks eller webshops logo på goodiebagen og/eller produkter i goodiebagen, sikrer du samtidig ekstra synlighed af dit brand. På denne måde får du investeringen ud af det to gange.

Bestemmelse af tid, sted og formål

Som vi allerede har indikeret, er det vigtigt at tænke over, hvilket mål du vil opnå med en goodie bag. Er det  ’prikken i’et’ for en, der har foretaget et køb? Så kan du for eksempel fylde goodiebagen med prøveprodukter eller en lille gave. Dette øger chancen for et gentagelseskøb, og det sikrer god mund-til-mund annoncering.

Vil du overbevise en kunde, når du afgiver et tilbud eller et stort køb, som kunden ønsker at tænke over? Selv da er en goodie bag et godt incitament til at lade kunden gå hjem med en god følelse og til at holde dit brand eller din virksomhed inde i billedet efter konsultationen.

Tiltrække mulige nye kunder med reklamemateriale? Også en god idé! Har du åben dag eller messe, kan du lodde en rigt fyldt pose med firmagaver mod at efterlade kontaktoplysninger. Sørg for, at indholdet er rigtig godt udfyldt, så flere har lyst til at deltage.

Kort sagt, overvej først, hvilket mål du vil opnå, før du bestemmer indholdet og tidspunktet for at give. Sådan opnår du det bedste resultat.

Hvad putter du i goodiebags?

Nu kender du forskellige måder, du kan bruge en goodie bag på, men hvad putter du egentlig i en goodie bag?
Det rigtige svar er: dette afhænger også af formålet med din goodie bag, til hvilken situation eller event du vil bruge den og til hvilken målgruppe. Tænk på produkter, flyers og/eller vouchers, der virkelig gavner modtagerne.

Tænk for eksempel på praktiske ting som en notesbog med logo eller en kuglepen med tryk. Men du kan også tænke på andre sjove giveaways, såsom en stressbold, USB-stick eller vandflaske. Afhængigt af budgettet kan du gøre indholdet så dyrt, som du ønsker. Og det behøver virkelig ikke at være relevant for for kampagnen eller begivenheden, tilføj gerne noget velsmagende eller sjovt for at gøre modtageren ekstra glad.

Hvor lægger du godterne i?

Det er ikke kun vigtigt at tænke grundigt over indholdet i en goodie bag, men også på ydersiden eller selve goodiebagen. IGO tilbyder goodiebags i forskellige størrelser. Overvej for eksempel en indkøbspose med logo, hvori du kan opbevare mange lækkerier. Det kan være lavet af forskellige materialer såsom plastik, filt eller kork. Bomuldsposerne er populære til goodie bags, som også vil blive brugt med stor fornøjelse efter begivenheden. Hvis de bærer dit logo, sikrer du også ekstra reklame!

Ved hjælp af ovenstående tips kan du optimalt bruge goodiebags til din promovering. Med den rigtige goodiebag gør du alligevel modtagerne glade!

By | 2024-02-08T13:19:28+01:00 6 september 2022|