Det er den tid på året igen. Solen titter frem, der er potentiale i luften (og pollen), og pludselig er alle i humør til at rense ud. Skabe. Garager. Den mærkelige køkkenskuffe fuld af takeaway-menuer og batterier, der måske eller måske ikke virker.
Men hvad med dit brand?
Jep – we are going there.
For mens dit team måske pifter kontorplanterne op eller omorganiserer snackskabet, er din samling af produkter sandsynligvis længe ventet til en lille forårsopfriskning. Du kender hylden. Den med tre typer stressbolde, seks rester af krus fra en konference i 2019 og en bunke nøgleringe, som ingen kan forklare.
Lad os se på det:
Hvad skal man beholde: de virkelig nyttige, ikke-bare-til-show-ting
Start med at redde de genstande, der rent faktisk fortjener det– dem, dit team eller dine kunder rent faktisk bruger.
Vi taler om ting som solide genanvendelige flasker (dem, der holder kaffen varm og ikke lækker på din bærbare computer). Muleposer, der ikke ligner giveaways, flotte notesbøger med sider, der ikke bløder igennem. Kuglepenne, der glider i stedet for at ridse. Små ting, der stille og roligt bliver en del af nogens dag – og sniger dit logo med på turen.
Hvis du gerne vil bruge det selv, er det en keeper. Hvis din kollega allerede “ved et uheld” har taget den med hjem, er det en keeper med fans.
Hvad skal man afskaffe: spøgelserne fra fortiden
Gør dig klar. Det er tid til at sige farvel.
Hvis det ikke har flyttet sig i løbet af et år, er der ingen, der vil have det. Stressbolde? De fleste mennesker er stressede nok allerede. Spinkle nøgleringe? I donationsbunken med dem. Kuglepenne, der virker i fem sekunder, krus med smerteligt akavede ordspil, snøreposer, der går i stykker, hvis du overhovedet tænker på at putte sko i dem – det er på tide.
Men at afskaffe behøver ikke at betyde affald. En masse forældede eller overfyldte merch kan finde et nyt liv. Doner brugbare genstande til lokale velgørenhedsorganisationer eller skoler– de har ofte brug for basale ting som notesbøger, flasker og tasker. Genbrugssteder kan muligvis håndtere slidte tekstiler eller plastik (tjek blot dine lokale retningslinjer først). Og hvis alt andet fejler, så vær kreativ: Kan den gamle mulepose genbruges til emballagemateriale? Kunne disse krus rumme kontorplanter i stedet for triste minder?
Det handler ikke om spild. Det handler om at give plads til bedre – og være opmærksom, mens du gør det.
Hvorfor det betyder noget (og hvorfor du vil takke dig selv senere)
Reklameprodukter er mere end “bare ting”. De er små brandambassadører. Og som enhver god repræsentant bør de gøre et godt indtryk.
En betænksom gave behøver ikke at råbe. Det skal bare være nyttigt, flot at se på og ikke falde fra hinanden ved første brug. Når folk kan lide dit produkt, har de også en tendens til at kunne lide dit brand lidt mere. Så simpelt er det.
Så gå videre – grav i det støvede skab, åbn de glemte kasser, og giv dine produkter den forårsrengøring, de fortjener. Behold de gode, doner eller genbrug resten, og gør plads til friske ideer, der rent faktisk passer til sæsonen (og de mennesker, du giver dem til).
En lille oprydning rækker langt. Dit brand vil have det bedre. Og helt ærligt? Det vil du også.