Sidste år kunne de fleste arrangementer foregå ‘offline’ igen. Det er meget rart, at vi kan mødes igen personligt. Har noget ændret sig i forhold til offline-begivenhederne før coronakrisen? Svaret er ja. Når det kommer til arrangementer, ser vi nogle interessante udviklinger. Hvad er de aktuelle tendenser og udviklinger i eventbranchen, som vi kan lære af? Hvordan kan du blive ved med at knytte din målgruppe til dit brand eller produkt? I denne artikel ser vi på de vigtigste begivenhedstrends for 2023, som du bør være opmærksom på.
Personlige arrangementer
Personalisering af forretningsevents er ikke helt nyt som begivenhedstrend. Vi kender alle de navneskilte, du modtager på en konference. Men personalisering kan gå længere end det. Tænk på at sende personlige invitationer og skræddersy programmet til de besøgende. Til dette skal du selvfølgelig have information fra de besøgende. Overvej for eksempel at sende en undersøgelse, hvor du tydeligt angiver, hvad du vil bruge resultaterne til. Personalisering af dit arrangement vil få dem til at føle sig virkelig velkomne.
Tip: Hos IGO Profil tilbyder vi forskellige produkter, der kan trykkes med navne. Rart at overraske dine gæster før, under eller efter arrangementet.
Hybride begivenheder: kombinerer offline og online
Selvom begivenheder får lov til at finde sted offline igen, har mange arrangører opdaget fordelene ved onlinebegivenheder. Visse deltagere er muligvis ikke i stand til at deltage i den fysiske begivenhed på grund af sundhed, sikkerhed eller på grund af den for store rejseafstand eller begrænsede kapacitet på stedet. Hybride begivenheder giver dem, udover den fysiske placering, mulighed for at forbinde online. På den måde kan alle være til stede! Derudover kan du også have en onlinebegivenhed forud for offlinebegivenheden for at overbevise folk om at komme til begivenheden. Tænk på at annoncere line-up’et i form af kunstnere eller talere.
Tip: skal du arrangere et arrangement? Overrask deltagerne i dit arrangement før eller efter med reklameartikler. På denne måde kombinerer du begivenheden med noget håndgribeligt, og du giver straks et stykke branding!
Byg et fællesskab
I dag handler det virkelig ikke kun om at organisere et arrangement længere, men at opbygge et fællesskab er også en af begivenhedstrends. Det er godt at se, hvordan I kan facilitere dette som organisation og sikre, at de bliver en del af jeres fællesskab. Dette kan tage forskellige former. Overvej for eksempel en app, hvor besøgende kan se, hvem der ellers er til stede ved arrangementet. Den ideelle måde at netværke på. Men det kan også være en Facebook- eller Linkedin-gruppe, som faste besøgende kan tilmelde sig, og hvor man som organisation er den første til at dele nyheden om begivenheden. Dette får dem til at føle sig udelukkende forbundet.
Tip: Sørg for, at du har merchandise med logoet for dit arrangement! Dette eksklusive merchandise sikrer, at entusiastiske besøgende annoncerer for dit arrangement. Tænk på kasketter med et logo.
Fremkomsten af mindre begivenheder
Ved at vælge flere, mindre arrangementer om året i stedet for én stor årlig begivenhed, sikrer du synlighed på flere tidspunkter. Overvej for eksempel et roadshow-koncept med et lille arrangement forskellige steder. Men det kan du også gøre med et forretningsarrangement. Et roadshow, hvor du præsenterer dit produkt forskellige steder i Danmark. Det sikrer, at du kan nå en større del af Danmark. Derudover er specialølfestivalerne og madfestivalerne tilbage. Lokale, mindre arrangementer for rigtige gourmeter.
Tip: Se, hvordan du kan brande din mindre begivenhed med de rigtige reklameartikler. Forsyn medarbejderne med trykte kasketter og skjorter. Og tag også et kig på zero waste-kopperne for at gøre dit arrangement plastikfrit, så du også tager hensyn til miljøet.
Fremkomsten af mindre begivenheder
Ved at vælge flere, mindre arrangementer om året i stedet for én stor årlig begivenhed, sikrer du synlighed på flere tidspunkter. Overvej for eksempel et roadshow-koncept med et lille arrangement forskellige steder. Men det kan du også gøre med et forretningsarrangement. Et roadshow, hvor du præsenterer dit produkt forskellige steder i Danmark. Det sikrer, at du kan nå en større del af Danmark. Derudover er specialølfestivalerne og madfestivalerne tilbage. Lokale, mindre arrangementer for rigtige gourmeter.
Tip: Se, hvordan du kan brande din mindre begivenhed med de rigtige reklameartikler. Forsyn medarbejderne med trykte kasketter og skjorter. Og tag også et kig på zero waste-kopperne for at gøre dit arrangement plastikfrit, så du også tager hensyn til miljøet.
Giveaways forbliver populære
Giveaways er blevet ekstra populære ved arrangementer siden sidste år. Måske netop fordi virksomheder har været mindre i søgelyset på grund af coronakrisen. Med giveaways kan du for eksempel tænke på goodiebags, der kan være en del af en succesfuld marketingstrategi. Læs også vores tips til goodiebags som et optimalt kampagneværktøj. Giveaways relateret til sport og sundhed er en reel trend i eventbranchen. Tænk for eksempel på en madpakke med tryk til en sund frokost eller en vandflaske med logo for ekstra hydrering.
Det var en række vigtige begivenhedstrends og udviklinger, som du kan reagere på som virksomhed. Se hvordan du kan bruge de forskellige muligheder til virkelig at efterlade et indtryk hos din målgruppe.