Brug for hjælp? Vi er tilgængelige på|salg@igoprofil.dk

Dette er trendenserna for salgsfremmende gaver i 2023

Flere og flere virksomheder erkender værdien af ​​at give firmagaver. Det er en god måde at vise din påskønnelse til kunder, relationer og personale. Og når dit logo er på sådan en gave, giver det også dit brand ekstra opmærksomhed. Men hvilken slags reklamegave kan du give? Hvad er populære salgsfremmende gaver? For at hjælpe dig med at vælge et godt produkt har vi listet de vigtigste trends for gaver i 2023. Det er ikke kun nye trends, men også trends, der fortsætter i år.

1. Bæredygtige reklamegaver

Bæredygtighed er fortsat et varmt emne i år, og mange virksomheder leder efter skridt, de kan tage for at blive en mere bæredygtig virksomhed. Et af disse trin er at tænke på gode alternativer til firmagaver. Ved hjælp af en øko reklamegave viser du, at du som organisation ønsker at bidrage til miljøet. Overvej for eksempel en reklamegave lavet af bæredygtige materialer som bambus, hvedehalm eller rpet (genbrugte PET-flasker). På den måde bidrager du ikke kun til en bedre planet, men sender også et godt signal til omverdenen. Sammensæt en bæredygtig pakke eller kom med en sjov kampagne, hvor du giver grønne produkter væk.

2. Spar energi

Energibesparelse er i øjeblikket et kæmpe emne. Og i tråd med bæredygtige reklamegaver er dette et emne, som du som arbejdsgiver kan bidrage direkte og indirekte til. Du kan sænke varmen en grad og sikre, at medarbejderne har det mindre koldt, både hjemme og i erhvervslokalerne. Giv dem fx et dejligt varmt tæppe, hættetrøje eller fleecejakke, som du også kan få trykt dit logo på. Eller tænk på teknologiske gaver såsom en powerbank eller solcelledrevet cykellygte. På den måde kan der igen spares strøm. Hver en smule hjælper.

3. Bæredygtige produktionsprocess

Når det kommer til bæredygtighed, er ikke kun bæredygtige forretningsgaver og energibesparelse vigtige, men også at gøre forretningsdrift og produktionsprocesser mere bæredygtige. Tænk på den CO₂-neutrale forsendelse af produkter og udskiftningen af ​​plastikposer med genanvendelige bomuldsposer. Eller start et bæredygtigt initiativ. For eksempel har vi hos IGO introduceret ‘IGO Green’, hvor en procentdel af hver ordre bruges til at plante nye træer.

4. Lokale produkter

Hvorfor have produkter, der kommer langvejs fra, når de også kan produceres meget tættere på? Vi ser, at produkter fremstillet i Europa i stigende grad bliver valgt frem for andre. Tænk på ‘Made in Europe’-produkter såsom en Mepal madkasse, der er produceret i Holland. Bliv overrasket over de forskellige produkter fremstillet i Europa, som du kan få trykt med dit logo eller andet tryk.

5. Fokus på sundhed

Blandt andet på grund af coronakrisen vil temaet ‘sundhed’ også forblive vigtigt i 2023. Selvfølgelig vil du gerne have, at dine medarbejdere er sunde og raske. I artiklen ‘Sådan motiverer du dine medarbejdere til at holde sig aktive’ har vi allerede givet en række tips om sport og sundhed til dine medarbejdere. Motiver dem til at træne oftere ved at give dem en sporty gave såsom sportstøj eller en aktivitetsmåler. Men du kan også motivere dem til at få en sundere frokost. Giv dem for eksempel en madkasse, shakerkop eller vandflaske, som de nemt kan tage deres sunde frokost og drikkevarer med på arbejde. Men du kan selvfølgelig også overraske dine kunder og relationer med sådan en sund og sporty reklamegave!

6. Employer branding

På grund af det stramme arbejdsmarked er det i øjeblikket ikke nemt at finde personale. Du kan næsten ikke undgå at komme med kreative løsninger for at komme ind i billedet af potentielle medarbejdere. Dette kaldes også ’employer branding’. I bund og grund handler det om at formidle det rigtige image af din virksomhed. Vis, hvor sjovt det er at arbejde for din virksomhed. Sørg for, at dine medarbejdere også stolt udbreder dit brand. Og ting som en kasket eller jakke med logo kan også bidrage til dette. Men overvej også at tilbyde en bonus eller gave, når du ansætter nyt personale. Har du fundet nye medarbejdere? Lad dem starte deres første dag med en ekstra god følelse ved at give dem en velkomstpakke. Måske vil de dele dette med venner, bekendte eller på sociale medier!

Ved hjælp af ovenstående salgsfremmende gavetrends har du under alle omstændigheder inspiration nok til 2023. Overrask dine medarbejdere, kunder og relationer med en trykt salgsfremmende gave, og du vil straks sikre dig en god branding!

By | 2024-02-08T13:19:26+01:00 9 februar 2023|