Hos IGO Profil synes vi, det er vigtigt at holde øje med trends for salgsfremmende gaver. Som specialist i tryk af reklameprodukter, vil vi gerne give dig råd om de salgsfremmende gaver, der passer bedst til din målgruppe og årets trends. Hvilke er de mest populære? Lad os se på det, i denne artikel.
1. Hurtig leveringstid
Tidligere udgjorde forlængede leveringstider ikke for stort et problem. Vores nuværende forventninger til hurtigere produktankomst har dog udviklet sig, drevet af vores vante forbrugerpræferencer. Derudover er der adskillige scenarier, der kræver hurtige ekspeditionstider, såsom behovet for varer ved kommende begivenheder som messer eller sidste-øjebliks-ordrer på salgsfremmende produkter. I anerkendelse af disse krav har vi hos IGO Profil introduceret et ‘hurtig levering’-filter på vores hjemmeside, så du nemt kan identificere produkter, der kommer med hurtige forsendelsesmuligheder.
2. Forretningsgaver lavet af usædvanlige materialer
Et vigtigt emne, der har været en trend i nogle år og vil blive ved med at være det i 2024, er bæredygtighed. Mange virksomheder leder efter måder at blive en mere bæredygtig virksomhed på. En af disse måder er at tænke på gode, bæredygtige muligheder for salgsfremmende gaver. Og heri ser vi flere originale, usædvanlige materialer dukke op. Hvad med en notesbog lavet af elefantmøddingpapir? Eller en æblelæderpung? Læs mere i artiklen om produkter lavet af usædvanlige materialer. Sammensæt en bæredygtig pakke eller kom med en sjov kampagne, hvor du giver bæredygtige produkter væk. På den måde bidrager du ikke kun til en bedre planet, men sender også et godt signal til omverdenen.
3. Spar energi
Energibesparelse er stadig relevant, og i tråd med bæredygtige salgsfremmende gaver er dette et område, du som arbejdsgiver kan bidrage til. En måde kunne være at skrue en grad ned for opvarmningen og sikre, at medarbejderne føler sig mindre kolde ved at give dem et dejligt varmt tæppe, hættetrøje eller fleecejakke, som du også kan få trykt dit logo på. Eller tænk på trendy bæredygtige salgsfremmende gaver såsom en powerbank eller solcelledrevet cykellygte. På den måde kan der igen spares strøm. Hver handling tæller.
4. Lokale produkter
Hvorfor vil du have produkter, der kommer langvejs fra, når de også er tilgængelige lokalt og nationalt? Vi ser en tendens til, at forbrugerne i stigende grad vælger lokalt producerede salgsfremmende gaver. Tænk på ‘Made in EU’-produkter såsom en vandflaske, musemåtter eller klistermærker. Bliv overrasket over de forskellige produkter, som du kan få trykt med dit logo eller et andet tryk. Vi har også en praktisk filtermulighed for disse lokale produkter i IGO Profil-serien: ‘oprindelsesland’.
5. Kvalitet før kvantitet
Der er øget fokus på kvalitet af produkter og mindre på kvantitet. Vi oplever en stigende interesse for de mere ‘premium’ varer med længere levetid. Folk foretrækker at bruge lidt flere penge på nyttige produkter end billige varer, der nemt går i stykker. Her er nogle eksempler på premium salgsfremmende gaver:
6. Employer branding
Det bliver stadig vigtigere at have en strategi, der fokuserer på dine medarbejdere, og derfor bør du som arbejdsgiver inddrage employer branding. I bund og grund handler det om at formidle det rigtige billede af din virksomhed, vise hvordan det er at arbejde i din virksomhed. Sørg for, at dine medarbejdere også stolt promoverer dit brand ved at give dem en kasket eller jakke med et logo, der også kan bidrage til øget synlighed. Derudover skal du, når du rekrutterer nye medarbejdere, tilbyde dem en gave med dit logo, og når de starter deres første dag, giv dem en velkomstpakke med nyttige produkter. Måske vil de dele dette med venner, bekendte eller på sociale medier!
Ved hjælp af ovenstående salgsfremmende gavetrends vil du helt sikkert have inspiration nok til 2024. Overrask dine medarbejdere, kunder og relationer med en trykt salgsfremmende gave, og du vil straks sikre dig en god branding!