Brug for hjælp? Vi er tilgængelige på|salg@igoprofil.dk

Design af en messestand: Med disse tips skiller du dig ud!

Når din virksomhed er til stede på en messe med en stand, har det mange fordele. Det er den ideelle måde at komme i kontakt med (potentielle) kunder på, netværke og øge brand awareness. Messesæsonen er i fuld gang, og der er planlagt mange messer for forskellige brancher. Sørg for at være til stede på de messer, hvor din målgruppe også er at finde. Men hvordan tiltrækker du besøgende til din stand? Dette rækker ud over blot at møblere din messestand. I denne artikel giver vi en række tips og originale ideer, der hjælper dig med at skille dig ud på en messe.

Sætte et mål

Dejligt at du er til stede på en messe, men hvad vil du i sidste ende opnå med det? Det kræver en investering af tid og penge, så det er godt at tænke på et mål. Hvor mange leads eller salg ønsker du i sidste ende at få fra messen? Vil du lære målgruppen bedre at kende? Eller er målet at formidle et bestemt budskab? Til evaluering er det også smart at sende et spørgeskema til et antal besøgende.

Giv forhåndspromovering

Udover indretning af din messestand er markedsføring af en udstilling meget vigtig. Tænk grundigt over strategien inden udstillingen. Udstillingens marketingafdeling sørger naturligvis for promotion for at få besøgende til arrangementet, men brug også dine egne marketingkanaler. Tænk over, hvilke medier din målgruppe er på og promover din deltagelse til messen, på disse medier. Tænk på opslag eller annoncer på sociale medier, Google Ads, flyers og/eller annoncer i fagblade. Det handler om markedsføring på det rigtige tidspunkt på de rigtige kanaler.

Se på andre messer for originale ideer

Leder du efter originale stand ideer? Besøg andre messer og bliv inspireret. Kopiering er selvfølgelig ikke nødvendigt, men du kan få nogle friske ideer. Under messen, hvor du er til stede, så gå også rundt for at tjekke konkurrenterne ud. Hvordan håndterer de det? Læs artiklen om eventtrends for endnu mere inspiration.

Få din stand til at skille sig ud

Hvordan vil du indrette din messe stand, så den skiller sig ud? Har du begrænset plads, er det smart at arbejde i højden. Tænk på høje vægge eller et logo, der stikker ud over stativet. Sidstnævnte er med til at tiltrække ekstra opmærksomhed på lang afstand. Når det kommer til indretning af din messestand, er det også vigtigt, at den er én helhed og ikke består af alle mulige ting i forskellige stilarter. Tænk på et tema, brug det i designet af din stand og udvid det i dit reklamemateriale. Klare farver er selvfølgelig med til at få din udstilling til at skille sig ud. Ydermere fungerer en LED-skærm med levende billeder godt som opmærksomhedsfanger.

Sørg for en interaktiv stand

Uanset hvor unge eller gamle vi er, kan vi godt lide at kunne noget. Og det gælder også, når du besøger en messe. Når du kommer i kontakt med et produkt eller en service som er interaktiv, hænger det også bedre fast. Interager derfor med dit publikum og brug sanserne. Lad folk lugte, føle, høre… Eller endda give dem en komplet oplevelse gennem VR-briller. Når besøgende på udstillingen ser, at der er noget at lave på din stand, vil de være mere tilbøjelige til at tage et kig.

Organiser en sjov handling

Du kan også arrangere en sjov kampagne for ekstra interaktivitet på din stand. Udlodning af præmier mod at aflevere dit visitkort eller lade folk dreje et hjul. Men tænk også på en interessant rabatkampagne, især for besøgende på din stand på messen. Giv dem rabatkuponer, så de ikke glemmer dig efter messen. Opsæt en photobooth og lad de besøgende indsende et billede. Vinderen modtager et flot gavekort. Eller kom med en konkurrence og offentliggør vinderen via dine sociale mediekanaler eller hjemmesiden. Umiddelbart en god grund til at følge dig!

Lad personalet på standen se godt ud

Alt efter udstillingstype ønsker man, at personalet på standen fremstår professionelt. Men du kan stadig sikre, at de skiller sig ud på messen ved at tilføje et bestemt præg, såsom trykt tøj med logo og et slogan. Eller gå efter tøj i en lys farve. Logosnøre er meget populære til messer. Meget praktisk at hænge et navneskilt på, men også en god måde at give ekstra promovering på.

Gør brug af giveaways eller goodiebags

Sidst men ikke mindst er giveaways meget vigtige som en del af din promovering under messen. I dag er der mange valgmuligheder, når det kommer til giveaways. En simpel pen med logo kan være meget effektiv. Måske kan du linke en fin giveaway til det budskab, du vil præsentere på messen. Eller giv en goodiebag med flere giveaways, en brochure og/eller en rabatkupon. Læs mere om dette i artiklen om goodiebags som et optimalt kampagneværktøj.

Hos IGO Profil hjælper vi dig gerne med at udvælge de bedst egnede giveaways og/eller sammensætte den ideelle goodiebag, så du kan få mest muligt ud af din messe. Så kontakt os gerne, så leder vi sammen efter det bedste match.

By | 2024-02-08T13:23:16+01:00 2 maj 2023|