Den 24. november 2023 vil adskillige onlinebutikker og detailbutikker igen afsløre deres bedste tilbud til Black Friday. Som virksomhed er det vigtigt ikke at halte bagud ! I denne artikel tilbyder vi værdifulde Black Friday-tips til at hjælpe dig med denne kampagne. Og selvfølgelig gør vi i IGO klar til en enestående Black Friday i år!
Begynd at forberede dig i god tid
Selvom fredag den 24. november kan virke fjern, er det godt at begynde at forberede sig til Black Friday-kampagnen i 2023 i god tid. Tænk over, hvilke tilbud du vil forbinde med Black Friday i år. Folk regner med rigtig gode tilbud, så sørg for heller ikke at skuffe målgruppen. Jo mere innovative og lokkende kampagnerne er, jo mere succesfulde vil de sandsynligvis være.
Bliv inspireret af andre Black Friday-kampagner
Tag som eksempel et kig på Black Friday-kampagner fra andre virksomheder og få inspiration fra dem til jeres egen Black Friday-kampagne i 2023. Reflekter over måder at adskille jer selv fra de typiske Black Friday-kampagner. For eksempel bruger nogle virksomheder Black Friday ikke kun som en mulighed for at øge deres egne indtægter, men også for at bidrage til velgørende formål ved at allokere en del af deres indtægter til velgørenhed. Denne vinkel kan ikke kun differentiere en kampagne, men også have en positiv effekt ud over e-handel.

Send et Black Friday nyhedsbrev
Et nyhedsbrev er et yderst effektivt værktøj til at promovere Black Friday-tilbud. En strategi er at øge folks nysgerrighed ved at antyde forventningen om spændende Black Friday-kampagne. Du kan planlægge, at nyhedsbreve skal sendes cirka en uge før Black Friday, derefter en dag før og til sidst om morgenen på selve dagen. Denne tilgang sikrer, at dit publikum forbliver velinformeret og sandsynligvis ikke vil overse muligheden for at gribe de særlige Black Friday-tilbud.
Gør det til en Black weekend
Tendensen er også at forlænge Black Friday i hele weekenden, fra fredag til søndag, hvilket effektivt skaber en ‘Black Weekend’. Denne tilgang giver flere fordele, der sikrer, at dine kunder har rigelig tid til at gennemse og foretage køb. I erkendelse af, at ikke alle kan handle på fredag på grund af forskellige forpligtelser eller begrænsninger, giver en Black Friday-weekend mulighed for en mere inkluderende shoppingoplevelse, der henvender sig til et bredere publikum og potentielt øge salget over en længere periode.
Grøn fredag
Der er forskellige måder, hvorpå din virksomhed kan påvirke miljøet positivt. Et sådant initiativ er konceptet “Green Friday”, designet til at understrege klimahensyn midt i Black Friday. Som virksomhed kan du også vælge at tilbyde rabatter på dine bæredygtige og miljøvenlige produkter under Black Friday, og effektivt lave din egen “Green Friday”-kampagne. Læs flere tips i artiklen om ideer og praktiske skridt til at opbygge en bæredygtig virksomhed og indsigten til at lancere en bæredygtig kampagne. Se også det omfattende udvalg af bæredygtige produkter fra IGO Profil.
Boost din Black Friday-kampagne
Overvej nøje, hvilke Black Friday-tilbud du vil oprette i 2023 for at skabe eksponering. Tænk på forskellige strategier såsom online Black Friday-annoncer via platforme som Google AdWords og Google Display. Boost desuden dine tilbud via sociale medieplatforme som Facebook eller Instagram for at forstærke rækkevidden af dine tilbud. Udforsk mulighederne for retargeting af besøgende, der har vist interesse, men endnu ikke har foretaget et køb. Denne strategi tjener som en påmindelse til dem, der potentielt konverterer deres interesse til et salg. Ved omhyggeligt at planlægge og udføre disse kampagner kan du få mest muligt ud af Black Friday og engagere et bredere publikum.

Opret en særlig landingsside
Sørg for at du har en dedikeret landingsside i god tid, der viser alle dine Black Friday 2023-tilbud. Ved at gøre dette på forhånd giver du Google mulighed for at indeksere og inkludere denne side i søgeresultater, hvilket forbedrer sidens synlighed for potentielle kunder. I tilfælde, hvor dine tilbud endnu ikke er besluttet, kan du overveje at placere en teaser på siden for at give besøgende et smugkig på, hvad de kan forvente på Black Friday. Denne teaser kan skabe forventning og interesse og sikre, at besøgende vender tilbage, når de fulde tilbud afsløres.
Giv en Black Friday-gave med hver ordre
Black Friday er selvfølgelig kendt for rabatkampagner, men der er plads til kreativitet ud over tilbud; Overvej at inkorporere en kampagne sammen med rabatter, hvor du tilbyder en gratis gave ved hver ordre. Dette kan i høj grad stimulere din målgruppe til at foretage et køb. Forestil dig at tilbyde attraktive varer som brand-powerbanks eller gratis trykte bomuldstasker; disse tankevækkende gaver kan gøre din Black Friday-kampagne endnu mere tillokkende og mindeværdig, og adskille din virksomhed fra konkurrenterne.
Tilmeld dig Cyber Monday
Når Black Friday er forbi, skal i ikke trykke på bremsen endnu – det er tid til at flytte fokus til Cyber Monday! Cyber Monday falder på mandagen umiddelbart efter Black Friday, som i år falder den 27. november. Cyber Monday blev oprindeligt tænkt som en pendant til Black Friday og blev født som en måde for online-forhandlere at deltage i shoppingvanviddet. Men i den seneste tid har det udviklet sig til en forlængelse af Black Friday.
Brug de ovennævnte tips til at sikre, at Black Friday 2023 bliver en succes for jeres virksomhed.
Skulle i have brug for yderligere hjælp til at promovere jeres brand gennem salgsfremmende produkter, så tøv ikke med at kontakte vores dedikerede team hos IGO Profil. Vi er ivrige efter at hjælpe jer med at vælge de perfekte salgsfremmende produkter for at forbedre jeres brands synlighed endnu mere!