Senest opdateret: 9 September 2024
Den sidste fredag i november tilbyder mange hjemmesider og butikker de bedste tilbud til Black Friday. Som virksomhed må du ikke gå glip af denne mulighed. Men hvordan kan du skille dig ud blandt tilbuddene? Hvordan kan du få endnu mere ud af denne dag med hensyn til markedsføring? Vi giver nogle praktiske Black Friday-tips i denne artikel. Læs videre for at lære mere.
Start forberedelserne i god tid
Det er en god idé at begynde at forberede sig til Black Friday-kampagnen tidligt. Tænk over, hvilke tilbud i vil tilbyde i år til Black Friday. Folk forventer fremragende tilbud, så sørg for ikke at skuffe jeres kunder. Jo mere originale og attraktive tilbuddene er, jo bedre. Opret også en plan for promovering af disse tilbud. Hvornår vil i begynde at promovere? Start i god tid, så i ikke bliver ’tabt’ i mængden.
Bliv inspireret af andres Black Friday-kampagner
Se på Black Friday-kampagner fra andre virksomheder for at få inspiration til jeres egne. Overvej, hvordan i kan skille jer ud fra de ‘standard’ Black Friday-tilbud. Nogle virksomheder bruger Black Friday ikke kun til at øge deres salg, men også til at støtte gode formål ved at donere en del af deres omsætning. Udover Black Friday-tilbud kan i også engagere jer i dagen på en sjov måde.
Send et Black Friday-nyhedsbrev
Et nyhedsbrev er et fantastisk værktøj til at promovere Black Friday-tilbud. Skab spænding ved at antyde, at der er nogle gode Black Friday-tilbud på vej. Send et nyhedsbrev ca. en uge før Black Friday, et andet dagen før og et om morgenen på selve Black Friday. På denne måde glemmer kunderne ikke at drage fordel af de specielle tilbud.
Gør det til en ‘Black Weekend’
Black Friday forlænges i stigende grad gennem hele weekenden, fra fredag til søndag. Denne “Black Weekend” giver kunderne mere tid til at se og købe tilbud. Ikke alle har mulighed for, at handle om fredagen.
Gå efter Green Friday
Der er forskellige måder, hvorpå jeres virksomhed kan bidrage til miljøet. For at øge bevidstheden om klimaet under Black Friday er Green Friday blevet indført. I kan vælge at tilbyde rabatter på jeres bæredygtige, miljøvenlige produkter. Skab jeres egen ‘Green Friday’. Læs flere tips i artiklen om skridt mod en bæredygtig virksomhed og tips til at oprette en bæredygtig kampagne. Tjek det omfattende udvalg af bæredygtige produkter fra IGO Profil.
Boost din Black Friday-kampagne
Planlæg jeres Black Friday-kampagner omhyggeligt for at skabe eksponering for jeres tilbud. Brug online Black Friday-annoncer med Google AdWords og Google Display, og boost tilbud via Facebook eller Instagram. Overvej også at genmålrette besøgende, der ikke har købt noget endnu.
Opret en særlig kampagneside
Sørg for at have en særlig kampagneside, hvor alle dine Black Friday-tilbud er tydeligt synlige i god tid. Ved at gøre dette tidligt sikrer du også, at Google kan indeksere denne side i søgeresultaterne. Hvis dine tilbud endnu ikke er kendt, kan du placere en teaser for at give besøgende en idé om, hvad de kan forvente på Black Friday.
Giv en Black Friday-gave med hver ordre
Black Friday er kendt for rabatter, men du kan også overveje at tilbyde en gave med hver ordre. Dette tilskynder din målgruppe til at foretage et køb. Tænk på en sjov gadget som en powerbank med dit logo eller en gratis bomuldstaske med tryk. Dette gør dit Black Friday-tilbud endnu mere attraktivt!
Deltag i Cyber Monday
Black Friday er slut, så hvad er det næste? Fortsæt med Cyber Monday! Cyber Monday er mandagen efter Black Friday. Oprindeligt var Black Friday en dag, hvor fysiske butikker kunne tilbyde rabatter, og onlinebutikker introducerede Cyber Monday. I dag er det en forlængelse af Black Friday. Sørg for at drage fordel af dette!
Med disse tips kan du gøre Black Friday til en endnu større succes! Vil du promovere dit brand yderligere med mærkevarer og har brug for hjælp? Kontakt teamet hos IGO Profil. Vi hjælper dig gerne med de perfekte reklame produkter til at skille dig endnu mere ud!