Black Friday 2021 er her snart! Fredag den 26. November præsenterer mange online shops og butikker igen deres bedste tilbud. Og som virksomhed kan man ikke rigtig sakke bagud. Men hvordan kan du skille dig ud fra mængden? Hvordan kan du få endnu mere ud af denne dag når det gælder markedsføring? Vi giver en række nyttige Black Friday -råd i denne artikel. Og selvfølgelig har IGO Promo også en fantastisk Black Friday -kampagne. Læs videre for at finde ud af mere.
Forbered dig i god tid
Selvom fredag den 26. November stadig virker langt væk, er det en god idé at begynde at forberede sig i god tid til Black Friday -kampagnen i 2021. Tænk over hvilke tilbud du vil køre med, for Black Friday i år. Folk regner med rigtig gode tilbud, så sørg for, at du heller ikke skuffer din målgruppe. Jo mere skarpt og originalt du handler, jo bedre. Derudover husk at lave en tidsplan for promovering af disse tilbud.
Bliv inspireret af andres Black Friday -tilbud
Tag et kig på andre virksomheders Black Friday -kampagner og hent inspiration fra dem til din egen Black Friday -kampagne i 2021. Tænk over, hvordan du kan skelne dig ud fra de ‘standard’ Black Friday -handlinger. Der er virksomheder, der ikke kun bruger Black Friday til at øge deres eget salg, men også til at støtte velgørende formål ved at donere en del af deres salg til dem. Og udover dine Black Friday -tilbud kan du også udnytte denne dag på en sjov måde.
Send et Black Friday -nyhedsbrev
Et nyhedsbrev er et virkelig godt værktøj at bruge, for at promovere Black Friday -tilbud. Gør for eksempel folk nysgerrige ved at fortælle, at de kan forvente nogle stærke Black Friday -tilbud. Send et nyhedsbrev cirka en uge før Black Friday, dagen før og om morgenen på selve dagen. På den måde kan de bestemt ikke glemme at drage fordel af de særlige Black Friday -tilbud.
Gør det til en ’Black Weekend’
Oftere og oftere forlænges Black Friday til hele weekenden, fredag til søndag. Med andre ord, gør det til en ‘Black Weekend’. En Black Friday -weekend sikrer, at dine kunder har tid til at se på tilbuddene og købe, da Ikke alle har mulighed for at handle fredag.
Gå efter en Green Friday
Der er mange måder, hvorpå en virksomhed kan gøre sit for miljøet. For at henlede opmærksomheden på klimaet under Black Friday blev Green Friday skabt. Som virksomhed kan du også vælge at give rabatter på dine bæredygtige, grønne produkter under Black Friday. På den måde opretter du selv en ‘Green Friday’. Tag et kig på sortimentet af bæredygtige produkter fra IGO Promo.
Boost din Black Friday -kampagne
Tænk grundigt over, hvilke Black Friday -kampagner du vil oprette i 2021 for at skabe eksponering for dine Black Friday -tilbud. Du kan f.eks. Bruge Google AdWords og Google Display -annoncer. Men du kan også booste dine tilbud via Facebook eller Instagram. Se også på mulighederne for at målrette besøgende, der ikke har købt noget (endnu). På denne måde bliver de mindet om og kommer måske til at købe noget.
Opret en særlig Black Friday side
Sørg for at have en særlig Black Friday side i god tid, hvor alle dine Black Friday 2021 -tilbud er tydelige. Ved at gøre dette i god tid sikrer du også, at Google kan inkludere denne side i søgeresultaterne. Hvis dine tilbud endnu ikke er kendt, kan du også placere en teaser, så du giver dine besøgende en idé om, hvad de kan forvente på Black Friday. For eksempel har IGO Promo også en kampagneside til Black Friday i 2021.
Giv en Black Friday -gave med hver ordre
Black Friday er naturligvis kendt for dets rabatkampagner. Men du kan (udover rabatter) også komme med en kampagne, hvor du giver en gave med hver ordre. Dette motiverer din målgruppe endnu mere til at bestille noget. Tænk på en dejlig gadget som en powerbank med logo eller en gratis mulepose med tryk. På denne måde gør du din Black Friday -kampagne endnu mere interessant!
Deltag i Cyber Monday
Black Friday er slut, og hvad nu? Så gå videre til Cyber Monday! Cyber Monday er navnet på mandagen efter Black Friday. I år er det mandag den 29. November. Denne dag opstod faktisk som sidestykke til Black Friday. Oprindeligt var Black Friday en dag, hvor kun “rigtige” butikker havde rabatter. Derfor skabte online butikker ‘Cyber Monday’. Men i dag er det mere en forlængelse af Black Friday. Så sørg for at udnytte det!
Med disse tips kan du gøre Black Friday 2021 endnu mere til en succes! Vil du promovere din virksomhed yderligere ved hjælp af trykte produkter, og har du brug for hjælp til dette? Så kontakt personalet fra IGO Promo. Vi vil med glæde hjælpe dig med at skille dig ud og gøre din markedsføring til en succes.