At få trykt reklameprodukter er en smart måde at øge din brandbevidsthed eller synligheden af dine produkter og/eller tjenester. Du har måske en flot hjemmeside, et produkt eller en service, men uden synlighed vil folk ikke kunne finde dig. Nu om dage er der mange valgmuligheder, når det kommer til produkter, man kan få trykt, hvilket er rart, men det gør også valget sværere.
Hvilke produkter giver størst effekt? Dette afhænger af dit budskab og din målgruppe, men også af de aktuelle tendenser inden for reklameprodukter og markedsføring. Som specialister i tryk af reklame produkter ved IGO Profil præcis, hvad der foregår på markedet. I denne artikel lister vi 5 reklame og produkttrends for 2024, så du kan reagere på dem nu.
1. Produkter fremstillet af genbrugte eller biologisk nedbrydelige materialer
Bæredygtighed har været en trend i årevis og vil helt sikkert fortsætte i de kommende år. Produkter fremstillet af genbrugte eller biologisk nedbrydelige materialer er i fremmarch. Og det er en positiv markedsføringstrend, for hvis du vælger disse bæredygtige produkter, reducerer du ikke kun dit klimaaftryk, men sender også et grønt signal til omverdenen. Ud over de efterhånden ‘velkendte’ bæredygtige materialer som filt og kork, ser vi flere og flere produkter fremstillet af usædvanlige materialer. Hvad med for eksempel elefantmøgpapir og æblelæder? Læs mere om dette i artiklen om usædvanlige materialer. Nedenfor lister vi nogle populære eksempler på reklameprodukter fra vores sortiment, der er lavet af genbrugte og biologisk nedbrydelige materialer:
Populære produkter fremstillet af genbrugsmateriale:
- Impact AWARE™ RPET stormparaply: en stormparaply lavet af genbrugte PET-flasker.
- RecycleNote-L notesbog: notesbog med blade af genbrugspapir.
- Genbrugsbomuld forklæde: et økoforklæde lavet af blandet, genbrugsbomuld.
- Brady Soft Touch Genanvendt Alu pen: en kuglepen lavet af genbrugsaluminium.
Populære produkter fremstillet af biologisk nedbrydeligt materiale:
- Bionedbrydelig naturpen: en kuglepen lavet af genbrugspapir og biologisk nedbrydeligt PLA.
- Frøpapir A5 Notesbog: en notesbog med frøpapirsblade.
- PLA Cork Cup kaffekop: en kaffekop med et ydre af kork og et indre af komposterbar PLA.
- Hot Soluble Bag indkøbspose: en indkøbspose, der automatisk opløses i vand.
2. Made in…
Denne trend er også relateret til bæredygtighed. Flere og flere kunder indser vigtigheden af ikke længere at få produkter sendt langvejs fra, men bestille dem så lokalt som muligt. Og derfor tilbyder vi muligheden for at filtrere salgsfremmende produkter baseret på produkternes oprindelse. Dette kunne være Holland, Belgien, Storbritannien eller Europa generelt.
Vi ser en stigende præference for produkter, der er ‘Made in Europe’ og ‘Made in UK’, og vi supplerer derfor løbende sortimentet af produkter med denne oprindelse med nye salgsfremmende produkter.
3. Genbrugsartikler i stedet for engangsartikler
Siden 1. juli 2023 har det været forbudt at give væk engangsbrug plastikkopper. Hovedårsagen er at reducere plastaffaldsbjerget. Men heldigvis findes der rigtig gode alternativer til disse plastikkopper i form af genanvendelige kopper. Disse kopper fås i forskellige former og størrelser: fra kaffe-to-go kopper til genanvendelige krus. Ud over kopper er der mange flere genanvendelige genstande tilgængelige som et alternativ til engangssorten. Overvej for eksempel følgende produkter:
- genanvendelig frugt- og grøntsagspose
- genanvendelig notesbog
- genanvendelige sugerør
- genanvendelig indkøbspose
Tjek for din egen virksomhed, hvilke produkter der kan udskiftes med en genanvendelig version. Og gør også disse produkter til en del af din bæredygtige kampagne. En smart måde at øge bevidstheden, bidrage til miljøet og samtidig motivere dine kollegaer til også at blive mere bæredygtige.
4. Fokuser på kvalitet i stedet for kvantitet
Inden for reklameprodukter ser vi i stigende grad et skift fra ‘billige’ salgsfremmende varer til mere premium-produkter. Det handler ofte ikke længere om kvantitet, men mere om kvaliteten af produkterne. Fordelen ved reklamemateriale af høj kvalitet er, at de ofte har en længere levetid. Modtagerne sætter mere pris på disse kvalitetsprodukter af høj kvalitet, og de er mindre tilbøjelige til at ende i skraldespanden. Det er bedre at betale lidt mere for produkter, der forårsager mindre skade på miljøet, og som holder længere, end at betale mindre for produkter med et dårligt klimaaftryk. For eksempel var der engang, hvor plastik-fidget-spinnere var en no-brainer, men i dag gør du et bedre indtryk med et mere premium-produkt såsom trykte elektroniske genstande.
5. Employer branding
Employer branding vil også forblive vigtig i 2024. Mange virksomheder har brug for personale, og det er ikke længere tilstrækkeligt at lægge en simpel stilling op på din hjemmeside til at rekruttere nye medarbejdere. I stedet udtænker virksomhederne rekrutteringskampagner for at tiltrække nye medarbejdere på en kreativ måde. Et andet navn for dette er ’employer branding’. Trykte produkter er ofte en del af støtten til denne rekrutteringskampagne. Og hvorfor ikke overveje at byde nye kolleger velkommen med en velkomstpakke. Når man dette på LinkedIn eller viser det til venner eller familie, øger de straks brandbevidstheden. Og måske vil det også opmuntre folk til at søge! Populære eksempler på reklamemateriale fra IGO Profil, som virksomheder bruger til employer branding, er Topflask-drikkeflasken, vaniljeduftlys og Parker Jotter-kuglepen.
Markedet for reklameartikler fortsætter med at udvikle sig, og der er masser af muligheder for at bruge reklameprodukter på en kreativ måde som gavner din virksomhed. Har du brug for hjælp til at vælge de rigtige produkter? Med mere end 75 års erfaring ved vi, hvad der virker. Kontakt os, så tænker vi gerne sammen med dig om de perfekte reklameartikler til din målgruppe.